View Full Version : Favorite Operating System?

11-03-2003, 11:08 PM
What is your favorite operating system? Linux Redhat,Linux Mandrake,Windows Xp,Windows 2000,Windows 98,Mac X etc. <_<

11-03-2003, 11:13 PM
win2k pro

pretty stable

i had few crashes, usually caused by other programs but not the os itself

11-03-2003, 11:15 PM
xp corporate, mac x (so stable it&#39;s crazy), maybe 98se

11-03-2003, 11:16 PM
linux suse 8.2 was pretty nifty.
all the free software you want without having to steal it off kazaa B)

11-04-2003, 12:17 AM
XP Pro. B)

11-04-2003, 12:18 AM
Does any body know wich one of these is better?

Mac OS X 10.3 Gold Master or Mac OS X Panther Final

11-04-2003, 12:23 AM
Linux Redhat & Linux Mandrake

Thosem are the ones I have used so far from the linux world and it has impressed me more then XP, the ease of use I found to an extent was easier then MS products, except when you have to get passed all the user settings <_<

I suspect that once I am more familiar with how Linux works I will enjoy the more advanced versions more.

But so far it has to be the above mentioned.

11-04-2003, 12:24 AM
Originally posted by Triadcool@4 November 2003 - 00:08
What is your favorite operating system? Linux Redhat,Linux Mandrake,Windows Xp,Windows 2000,Windows 98,Mac X etc. <_<
WinXP. The only errors I&#39;ve ever seen have been hardware problems - faulty, rather than incompatible.

11-04-2003, 12:44 AM
DOS 6.22


11-04-2003, 12:53 AM
id say its a tie between win 2k pro and win xp pro corparate for me.

11-04-2003, 01:07 AM
rofl @ sparsely

11-04-2003, 02:31 AM
whatever shitty one that was on commodore64 is my fav.

11-04-2003, 02:41 AM
Microsoft Windows XP Professional SP1, pirated of course.... :D

11-04-2003, 02:46 AM
Win2k, not one crash in years. ALso sinclair spectrum 48k, that was wicked. If you breathed wrong while loading something from a tape it would crash. BTW I have an emulator and 7000roms if anyones interested

11-04-2003, 03:13 AM
Where can I download Windows 2000 proffesional at other than suprnova?

11-04-2003, 03:22 AM

11-04-2003, 03:25 AM
Windows XP Pro

Windows 2003(home edition)...speaking of that, does anyone know when it&#39;s coming out? I know that Server came out, but never heard about the other one...Even if it does come out early, would it be calles Windows 2004 though?

11-04-2003, 03:36 AM
Originally posted by 1337_m4n@4 November 2003 - 03:25

Windows 2003(home edition)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

11-04-2003, 03:42 AM
WTF.... Windows 2003 Home Edition. Don&#39;t think it exists. Also i don&#39;t think you can get Windows 2000 Pro off kazaa, I tried like back in janaury but you may be able to get now. I just d/l off suprnova.org. The best OS IMO is Windows Xp Professional Corporate.

11-04-2003, 03:45 AM
well Mandrake linux is my favorite (no comments from the die hard linux users yet please)

but it has issues with my new motherboard ( on board nic, and raid controller), so im gonna grit my teeth and give Gentoo a shot later in the week ( after i get my tv caps encoded and edited)

11-04-2003, 03:46 AM
lol I dont think they are going to make a windows 2003 home edition&#33; :lol:

11-04-2003, 03:47 AM
Originally posted by re: Server 2003 and XP the same
It&#39;s true that the core of windows is the same, many parts of the system are very similar across the two products. But a year and a half, two years ago we were looking at the constant problems we were having with security and hacks. The level of maliciousness of the hacks was getting frightening. We stopped all other work. We got the architecture people to look at each part of the code, and work out how would people attack it, and based on that tried to reduce the surface area, what&#39;s the exposed part of the product, the ways the system was listening to the network.

http://insight.zdnet.co.uk/software/window...,2133899,00.htm (http://insight.zdnet.co.uk/software/windows/0,39020478,2133899,00.htm)

Remember this is marketing hype though. I think it is just an XP update to make the server and security functions work. Sort of.

I&#39;ll stay with windows2000- any version, and most linux mainstream builds.

11-04-2003, 04:22 AM
Mine would be Red Hat, and Xp Pro

11-04-2003, 04:30 AM
xp pro - and for my info....what the schmell is xp pro corporate? an open license agreement? that would b no different than xp pro in the box. <_<

11-04-2003, 10:59 AM
Xp pro is my favorite so far. ;)

11-04-2003, 03:40 PM
win 2k pro and xp pro

11-04-2003, 03:49 PM
98se for n00bs.
2k for slower systems,
and xp for systems tahtc an take it, with all the crap turned of and tweaked to hell to get rid of all the inbuilt stuff.

11-04-2003, 04:00 PM

at least when your system crashes you dont get this &#39;ugly&#39; blue screen like in 98.

11-04-2003, 04:28 PM
windows 98 for games
xp pro for anything else