Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 11 to 20 of 41

Thread: Need urgent Legal advice!!!

  1. #11
    reply the with something of the lines of fuck you

  2. File Sharing   -   #12
    Storm's Avatar Poster BT Rep: +3
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    crazy skiing monkey
    Posts
    1,316
    lol, that wont work at all

    when (if)you get the letter, be sure to post any and all referances to broken laws and broken parts of a user agreement....... ill look up for ya how much is true (as far as i can, im no lawyer, but i got some law books, and know my way around a bit)

    afaik there is nothing in either dutch or european laws against linking to sites containing material that is copywrited or whatever....... as long as your not hosting it yourself, id say your pretty safe.......

    also, i find it weird that versatel phones you ahead of time........ sounds like a prank to me....... did you take the persons name? try callin em back (tomorrow, its a lil late now )...... do they know anything bout it now??

    let us know as soon as you know more

    succes ermee

  3. File Sharing   -   #13
    nostalgia's Avatar Frequent visitor
    Join Date
    May 2003
    Location
    Northern part of The Netherlands
    Age
    57
    Posts
    584
    Thank you/dank je.

    No it wasn't a prank call. if it was my site wouldn't have been removed.
    Soon as I receive the letter, I'll post the content.
    -- They tell me tomorrow will never arrive, but I've seen it end a million times. --

  4. File Sharing   -   #14
    nostalgia's Avatar Frequent visitor
    Join Date
    May 2003
    Location
    Northern part of The Netherlands
    Age
    57
    Posts
    584
    Ok, end of the day no letter yet but that's normal. If you post a letter after 1700 hours it will be delivered the day after the next day. So I guess the letter will arrive saturday. Will keep you posted.
    -- They tell me tomorrow will never arrive, but I've seen it end a million times. --

  5. File Sharing   -   #15
    nostalgia's Avatar Frequent visitor
    Join Date
    May 2003
    Location
    Northern part of The Netherlands
    Age
    57
    Posts
    584
    Received the letter it is in Dutch so here is the content:

    "
    Geachte heer, mevrouw,

    Namens cliënten, de ondernemingen Sharman Networks, Ltd en Sharman License Holdings, Ltd (hierna gezamelijk ook wel "Sharman") wend ik mij tot u met het volgende.

    Zoals u ongetwijfeld weet, is Sharman de exclusieve auteursrechthebbende ten aanzien van het populaire computerprogramma Kazaa. Sharman is bovendien de houdster van het Benelux- en Gemeenschapsmerk KAZAA, gedeponeerd onder respectivelijk de nummers 1043348 en 176379,, onder meer in klasse 9 voor software voor het binnenhalen van geluidsopnamen.

    KAZAA is een in de Benelux en binnen de Europese Unie bekend merk. De software Kazaa is het meest gedownloade computerprogramma in de geschiedenis van het internet. Het programma is 360 miljoen keer gedonwload. In 2002 en 2003 was het woord "Kazzaa" de meest geraadpleegde zoekterm bij internetzoekmachines.

    Onlangs heeft Sharman moeten constateren dat op de website ????? een inbruekmakende versie van het programma Kazaa aan onder de naam Kazaalite. Het programma is volledig identiek aan het programma Kazaa, behoudens de aanwezigheid van reclame die bij de inbreukmakende versies ontbreekt.

    Sharman heeft u geen toestemming gegeven het inbreukmakende programma aan te bieden noch voor gebruik van haar merk en handelsnaam om genoemde diensten aan te bieden.

    Door als voornoemd te handelen maakt u inbreuk op de auteursrechten van Sharman Networks op grond van de artikelen 1 jo. 12 en 13 Auteurswet 1912. Bovendien handelt u in strijd met artikel 13A lid1 van de Benelux Merkenwet door zonder toestemming van Sharman License Holdings een term overeenstemmend met het merk Kazaa te gebruiken.

    Uw handelwijze brengt de normale exploitatie van de Kazaa software in gevaar en brengt cliënten aanzienlijke schade toe, voor welke schade ik u namens cliënten aansprakelijk houd.

    Cliënten hebben op 4 februari jl. de provider aangeschreven met het verzoek de bovengenoemde website te blokkeren. Inmiddels heeft de provider bevestigd dat zij bovengenoemde website geblokkeerd heeft.

    Cliënten hebben er belang bij de schade zo veel mogelijk te berperken. Gezien uw onrechtmatige handelwijze verzoek - en zo nodig sommeer - ik u dan ook namens cliënten bijgaande onthoudingsverklaring onvoorwaardelijk te ondertekenen en aan mij per post en fax retour te zenden. Cliënten achten zich vrij zonder nadere waarschuwing rechtsmaatregelen jegens u te treffen, indien ik de ondertekende onthoudingsverklaring niet binnen zeven (7) dagen na dagtekeing deze ontvangen heb.

    Vooralsnog gaan cliënten ervan uit dat deze kwestie zonder tussenkomst van de rechter tot een bevredidend einde kan worden gebracht. In de tussentijd behouden Sharman Networks en Sharman License Holdings zich alle rechten voor.

    Hoogachtend

    bla bla.

    Bijlage Onthoudingsverklaring

    De ondergetekende verklaart hierbij als volgt namens hemzelf, alsmede namens iedere ondernemeing waarin hij zeggenschap heeft en ten behove van Sharman Networks, Ltd. en Sharman License Holdings, Ltd. (hierna gezamenlijk ook wel "Sharman") kantoorhoudende enb gevestigd te Port Vila (Vanuata) aan de Lini Highway in BDO house 1st Floor.

    1. Hij erkent (a) Sharman's exclusieve auteursrechten op de Kazaa software en (b) Sharman's exclusieve rechten op het Benelux- en Gemeenschapsmerk KAZAA (beiden hierna "Sharman's rechten").

    2. Hij zal binnen vijf (5) dagen na ondertekening van deze onthoudingsverklaring al datgene doen wat van haar kant noodzakelijk is om te bewerkstelligen dat het aanbieden van inbreukmakende versies van Kazaa wordt beëindigd en beëindigd te houden.

    3. Hij zal met onmiddelijke ingang staken en gstaakt houden iedere inbreuk op Sharman's rechten, waaronder mede begrepen (a) elke productie, distributie, verkoop of elk ander gebruik van software, waaronder mede begrepen de software Kazaalite en K-lite, die op enige mate is afgeleid van de Kazaa software en (b) elk direct en/of indirect gebruik van het merk KAZAA of een daarmee overeenstemmend teken, waaronder mede begrepen de registratie of het gebruik van de domeinnamen of daarmee overeenstemmende tekens.

    4. Hij zal aan Sharman betalen een tegemoetkoming in de door haar geleden schade ten bedrage van 2.500 EURO (zegge tweeduizendvijfhonderd euro). Dit bedrag dient uiterlijk vijf (5) dagen na ondertekening van deze onthoudingsverklaring te zijn bijgeschreven op de rekening van de advocaat van Sharman.

    5. Hij zal een direct opeisbare boete verbeuren van 5.000 EURO (zegge vijfduizend euro) per dag of per keer, zulks ter uitsluitende keuze van Sharman dat zij niet volledig haar verplichtingen uit deze onthoudingsverklaring nakomst, onverminderd het recht van Sharman om volledige schadevergoeding te vorderen.
    "

    Op mijn site stond een link naar een andere website waar klite te downloaden was. het bestand zelf stond NIET op mijn site.

    edit: edited the text due to the outcome of this case. Don't want anything like this anymore.
    Last edited by nostalgia; 02-18-2005 at 02:40 PM.
    -- They tell me tomorrow will never arrive, but I've seen it end a million times. --

  6. File Sharing   -   #16
    nostalgia's Avatar Frequent visitor
    Join Date
    May 2003
    Location
    Northern part of The Netherlands
    Age
    57
    Posts
    584
    Try to translate the contect in brief:

    Via the Lawyers office SOLV they accuse me of intrusing of an authorlaw concerning the name Kazaa and distributing a illegal version called Kazaalite.
    They want me to sign a document which states I stop all my activities concerning my website and Kazaa and also pay 2500 EURO within 5 days after signing the document cause of damaged I caused them.

    The link on my site was a link to another site which had klite. if you clicked it you got ??????
    So it is very obvious if you lok at the link that klite was not on my site.
    If the owner of th site in the link is reading this, be carefull they may come after you as well.

    edit; removed the link don't want anybody getting into trouble
    Last edited by nostalgia; 02-18-2005 at 02:41 PM.
    -- They tell me tomorrow will never arrive, but I've seen it end a million times. --

  7. File Sharing   -   #17
    Retired
    Join Date
    Feb 2003
    Posts
    12,488
    Het lijkt me slim om eens na te gaan of je inderdaad wel echt 'fout' was. Ik ga er ook van uit dat je niet wist dat Kazaa Lite een illegaal bewerkte versie van Kazaa is
    Je plaatste een download link naar een site die niet van jou is, dus in mijn ogen zouden ze degene moeten beboeten die Kazaa Lite host. Ik vind het raar dat ze meteen 2,500 euro van je eisen zonder dan ook maar 1 (waarschuwings) email of telefoontje of je de inhoud van jouw website wilde aanpassen.
    Last edited by {I}{K}{E}; 02-12-2005 at 11:27 AM.

  8. File Sharing   -   #18
    nostalgia's Avatar Frequent visitor
    Join Date
    May 2003
    Location
    Northern part of The Netherlands
    Age
    57
    Posts
    584
    Gelijk heb je. Hoe nmoet ik weten dat Klite illegaal is als je van te voren geen waarschuwing o.id krijgt? Het vreemde is ook nog eens dat de brief via mijn email adres komt die bij mijn website hoorde. Dit houdt in dat ze via dat email adres ook een waarschuwing hadden kunnne doen uitgaan.
    -- They tell me tomorrow will never arrive, but I've seen it end a million times. --

  9. File Sharing   -   #19

  10. File Sharing   -   #20
    nostalgia's Avatar Frequent visitor
    Join Date
    May 2003
    Location
    Northern part of The Netherlands
    Age
    57
    Posts
    584
    Quote Originally Posted by Entity101
    Thnx Entity101 very usefull link!

    Edit: they are talking about the Benelux Merkenwet which is slightly different then having their name registered as a European brand at the KHIM
    Last edited by nostalgia; 02-12-2005 at 01:40 PM.
    -- They tell me tomorrow will never arrive, but I've seen it end a million times. --

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •