Page 6 of 7 FirstFirst ... 34567 LastLast
Results 51 to 60 of 65

Thread: Where is Guillaume?

Skweeky's Avatar Manker's web totty
    at the risk of sounding old and moany...

would it not be a better idea (and learning experience ) to translate it yourself and then have it corrected?

You seem to be pretty good at French and you know better what your teacher expects of you than any of us do

2. Lounge   -   #52
    SpatulaGeekGirl's Avatar Noodle Critic BT Rep: +2
    No. Do it for me.

Do it fooooor meeeeeeee.
    That's the way the potato mashes.
    That's the way the pan flashes.
    That's the way the market crashes.
    That's the way the whip lashes.
    That's the way the teeth gnashes.

3. Lounge   -   #53
    There are viewers who believe that there is too much violence on television and in current films at the cinema. Why does one think that one would change society for the better if one pressured for more considerable censorship?

I am not opposed to violence in movies, although I do see some of it as unnecessary. In fact, there has been a surge of violence in the cinema. Nowadays many films include/understand an image of combat or death in an attempt to attract a greater audience. Most of these movies are those produced in the United States, one of the more violent countries of the world.

Although it is obvious that the violent imagery has an influence on the ideas of impressionable youngsters, it is certain that censorship is not the answer. The majority of viewers would never think to copy a criminal act of fiction. The problem is not the cinema, it is society itself.

In my opinion, some of the most violent movies in recent years have come from Japan, a country with a very low violent crime rate. The question of censorship is not so important. What is more necessary is a debate on the reasons why some people are so easily influenced by fictional acts and what can be done to stop them from hurting themselves and others.

Voilà pour vous,Mademoiselle:

Certains spectateurs pensent qu'il y a trop de violence à la télévision et au cinéma.Pourquoi pense-t-on que la société pourrait changer pour le meilleur si on accentuait encore davantage la pression de la censure ?
    Je ne suis pas opposée à la violence au cinéma.La plupart des films actuels se doivent de comporter des scènes de guerre ou de violence pour doper leur audience.La majorité de ces films sont produits aux USA,un des pays les plus violents au monde.
    Même s'il est évident que la représentation de la violence a une influence sur les plus jeunes (Par définition plus impressionnables),il est certain que la censure n'est pas la réponse la plus appropriée.La majorité des spectateurs ne penserait jamais à reproduire un acte criminel qu'ils ont vu à l'écran.Le problème ne réside pas dans le cinéma en tant que tel mais dans la société elle-même.
    On remarquera que certains des films les plus violents produits ces dernières années proviennent du Japon,un pays où le taux de criminalité est très bas.La question de la censure n'est pas si importante.Je pense qu'il est nécéssaire de s'interroger davantage sur les raisons qui font que certaines personnes sont si influencées par des oeuvres de fiction et les moyens que l'on peut mettre en oeuvre pour les empêcher de se nuire à eux-mêmes et de nuire aux autres.

Si je peux me permettre une petite remarque concernant le paragraphe final:ce dont tu parles,c'est du passage à l'acte.
    Qu'est-ce qui fait que qq'un décide de franchir la barrière entre la réalité et la (Sa ?) fiction ? On parle alors de virtualisation du réel.
    Last edited by Ludvig; 03-08-2007 at 12:43 AM.

4. Lounge   -   #54
    Quote Originally Posted by Ludvig View Post
    Voilà pour vous,Mademoiselle:

Certains spectateurs pensent qu'il y a trop de violence à la télévision et au cinéma.Pourquoi pense-t-on que la société pourrait changer pour le meilleur si on accentuait encore davantage la pression de la censure ?
    Je ne suis pas opposée à la violence au cinéma.La plupart des films actuels se doivent de comporter des scènes de guerre ou de violence pour doper leur audience.La majorité de ces films sont produits aux USA,un des pays les plus violents au monde.
    Même s'il est évident que la représentation de la violence a une influence sur les plus jeunes (Par définition plus impressionnables),il est certain que la censure n'est pas la réponse la plus appropriée.La majorité des spectateurs ne penserait jamais à reproduire un acte criminel qu'ils ont vu à l'écran.Le problème ne réside pas dans le cinéma en tant que tel mais dans la société elle-même.
    On remarquera que certains des films les plus violents produits ces dernières années proviennent du Japon,un pays où le taux de criminalité est très bas.La question de la censure n'est pas si importante.Je pense qu'il est nécéssaire de s'interroger davantage sur les raisons qui font que certaines personnes sont si influencées par des oeuvres de fiction et les moyens que l'on peut mettre en oeuvre pour les empêcher de se nuire à eux-mêmes et de nuire aux autres.

Si je peux me permettre une petite remarque concernant le paragraphe final:ce dont tu parles,c'est du passage à l'acte.
    Qu'est-ce qui fait que qq'un décide de franchir la barrière entre la réalité et la (Sa ?) fiction ? On parle alors de virtualisation du réel.

Merci beaucoup, Monsieur! Mon professeur sera satisfait
    mais j’ai ne que 1 semaine apprendre ca!

Does that make sense?

5. Lounge   -   #55
    Alien5's Avatar μετά BT Rep: +6BT Rep +6
    8,400
    wee wee

6. Lounge   -   #56
    SnnY's Avatar Error Syntax
    Fucking hell. If I knew people here actually did other people's homework I would have asked.

I need you lot to make a game using Macromedia Director without turning into a mental case because the bastard program doesn't have more than 1 undo level, due tomorrow.

7. Lounge   -   #57
    Quote Originally Posted by Alien5 View Post
    wee wee
    lulz

8. Lounge   -   #58
    Quote Originally Posted by SpatulaGeekGirl View Post

Merci beaucoup, Monsieur! Mon professeur sera satisfait mais j’ai ne que 1 semaine apprendre ca!

Does that make sense?
    Almost !

You are using a negative form (Ne...que) so you have to write the sentence as follows :
    "mais je n'ai qu'une (Always write numbers in letters) semaine"

Sretno,Gospodica !

9. Lounge   -   #59
    [/quote][/quote]
    Quote Originally Posted by Ludvig View Post
    Quote Originally Posted by SpatulaGeekGirl View Post
    Merci beaucoup, Monsieur! Mon professeur sera satisfait mais j’ai ne que 1 semaine apprendre ca!

Does that make sense?
    Almost !

You are using a negative form (Ne...que) so you have to write the sentence as follows :
    "mais je n'ai qu'une (Always write numbers in letters) semaine"

Sretno,Gospodica !

Ah, yes! I forgot my negatives. Malheureusement, mon professeur n'est pas satisfait!

He says this language in this piece of writing is too difficult and that I have to do the easier one he gave me and it's stupid, stupid, stupid. It seems this was all in vain. ):<

10. Lounge   -   #60
    Snee's Avatar Error xɐʇuʎs BT Rep: +1
    Lawl, she's not actually bosnian.

:captainobvious:

Page 6 of 7 FirstFirst ... 34567 LastLast

Bookmarks