Your Ad Here Your Ad Here
Results 1 to 10 of 10

Thread: Matrox G400 32mb

  1. #1
    My cousin got a PC for free this morning off a mate and he doesnt know jack shit about PC's so he asked if i can have a look at it.

    I checked it out, 600mhz, 128mb ram, 10gb hdd yeah pretty descent pc and it was free.

    I noticed the video card has duel monitor support so i took the card out and had a look.

    In device manager it sais its a Matrox G400 32MB so i checked i googled it and well.. this is what i found

    http://www.oscommerce.com/osCommerce22ms2/...p?products_id=2

    This freaking card is $500 bucks!!

    I didn get a chance to stuff around with it because he had to go.

    Now do i say to him that this card is a POS and to give him $10 for it or tell him how much its worth ?

    J/K i wouldnt rip my cousins off

    So is it a good gaming card ?

  2. Software & Hardware   -   #2
    SciManAl's Avatar Hardware guy
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Wichita Kansas
    Posts
    899
    Not really, my basic answer would be that the 32mb ram on the card will limit its overall performance... It may be better designed to handle two moniters though... ie. extend the taskbar across both mointers etc...

    I would say that is a for the office card, and possibly graphics editing...

    It simply lacks the punch required to play games...

  3. Software & Hardware   -   #3
    Yeah true,

    I will ask if i can borrow it and run a few benchmarks with it too and plus i want to try that duel monitor thing

  4. Software & Hardware   -   #4
    that is a 3d editing/ graphics editing video card, like ATI's FireGL cards, still worth selling and getting a 9800 XT

  5. Software & Hardware   -   #5
    Originally posted by Xanitus@1 February 2004 - 02:39
    that is a 3d editing/ graphics editing video card, like ATI's FireGL cards, still worth selling and getting a 9800 XT
    But its not mine to sell

  6. Software & Hardware   -   #6
    _John_Lennon_'s Avatar Poster
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Strawberry Fields
    Posts
    1,177
    http://www.oscommerce.com/osCommerce22ms2/...c08b0d014e087ff

    Haha, have you guys read the review for that card from one guy?


  7. Software & Hardware   -   #7
    Originally posted by _John_Lennon_@1 February 2004 - 02:48
    http://www.oscommerce.com/osCommerce22ms2/...c08b0d014e087ff

    Haha, have you guys read the review for that card from one guy?

    LMAO!!! WTF ???

    Thats funny shit

    I just noticed all the reviews were crazy

  8. Software & Hardware   -   #8
    Keikan's Avatar ........
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Edmonton (Not Enfield)
    Age
    28
    Posts
    3,771
    Ya maybe it was a good gaming card.... in 1999
    Ohh noo!!! I make dribbles!!!

  9. Software & Hardware   -   #9
    Smith's Avatar Since 1989.. BT Rep: +1
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    in a plane, high as fuck
    Posts
    5,637
    I put this video card in my Game Boy. Installation was pretty much a bitch and the manual did not come with instructions on how to install into a Game Boy. So I had to hire this weird guy at my work named Samson who sits in the back corner and his cubicle smells like tuna fish. Once he told me that the people in the office next door were special agent ninjas from the Ukraine and that they had the whole place bugged and could hear everything that we said. I slapped him for that one.
    wtf?

  10. Software & Hardware   -   #10
    tesco's Avatar woowoo
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    Canadia
    Posts
    24,069
    Matrox is best served sauteed over a slow heat with garlic and fresh coriander leaves and cream. Perfect with a 1998 Hunter Valley Semillion, slightly chilled.....
    lolololololololol


    This card squirted poisonous goo in my eyes, then kicked me in the groin and ran away, what a waste of money!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •